.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توقف 150 خودرو در مازندران با جريمه 2 ميليون توماني

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران از وجود 150 خودرو با جريمه بالاي 2 ميليون تومان در استان خبر داد و گفت: اين خودروها در نخستين فرصت متوقف مي‌شوند.

رمضانعلي سوادكوهي ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بيشترين مراجعه مردم در حوزه نيروي انتظامي مربوط به راهنمايي و رانندگي است و اين به لحاظ خدماتي است كه اين ارگان به مردم ارائه مي‌دهد.
وي تصريح كرد: ارتباط درست بين پليس و مردم نيازمند فرهنگ‌سازي صحيح است كه نقش اصحاب رسانه در برقراري اين ارتباط بسيار حائز اهميت است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران با اشاره به اينكه بيشترين دغدغه پليس كاهش ترافيك است، افزود: سه عامل اصلي ايجاد ترافيك راه، وسيله نقليه و انسان در اين امر دخيل هستند كه نقش انسان در كاهش مشكلات ترافيك بسيار برجسته‌تر است.

* ترافيك درد آشكار و بيماري پنهان شهرهاي مازندران
سوادكوهي با بيان اينكه ترافيك درد آشكار و بيماري پنهان زندگي شهري و به ويژه شهرهاي مازندران است، اظهار داشت: 70 درصد حوادث رانندگي عامل انساني است كه با خطاي انساني به وجود مي‌آيد.
وي به نقش آموزش و ايجاد فرهنگ صحيح در رانندگي اشاره كرد و بيان داشت: ميزان تلفات كشور از سال 1384 تاكنون روند نزولي را با توجه افزايش تعداد وسيله نقليه طي مي‌كند.

* آمار كشته‌هاي ناشي از تصادفات رانندگي برابر با آمار كشته‌هاي جنگ تحميلي
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران با بيان اينكه در سال 1384 ميزان تلفات ناشي از مرگ و مير در كشور 28 هزار نفر بود، يادآور شد: اين ميزان در سال 1389 به 23 هزار نفر در سال رسيده است.
رئيس راهنمايي و رانندگي مازندران با بيان اينكه روزانه به تعداد يك پرواز 65 نفره هواپيما در ايران، مرگ و مير ناشي از تلفات رانندگي در كشور گزارش مي‌شود، تاكيد كرد: آمار كشته‌هاي ناشي از تصادفات رانندگي با آمار كشته‌هاي جنگ تحمليي برابري مي‌كند.

* 3700 زخمي حوادث رانندگي در 11 ماه امسال در مازندران ثبت شد
وي تعداد زخمي شدگان ناشي از تصادفات رانندگي در 11 ماه سال را در مازندران 3 هزار و 700 نفر عنوان كرد و بيان داشت: بسياري از مجروحان رانندگي ديگر قادر به ادامه حيات مثل ساير افراد جامعه نيستند.

* يك ميليون اعمال قانون در مازندران به ثبت رسيد
سوادكوهي خاطرنشان كرد: پشت هر صحنه تصادف عامل خطاي انساني وجود دارد كه اين ميزان خطا در مازندران در سال گذشته به يك ميليون و 130 هزار اعمال قانون در استان ثبت شد.
وي خواستار توجه بيشتر مسئولان به زيرساخت‌هاي موجود در راهنمايي و رانندگي شد و افزود: بسياري از تصادفات رانندگي ناشي از زير ساخت‌هاي نامناسب و كندي پروژه‌هاي راهسازي است.
سوادكوهي تاكيد كرد: در اجراي زيرساخت‌هاي راهنمايي و رانندگي نيز دغدغه پليس راهنمايي رانندگي نيز لحاظ شود كه توجه به اين امر به لحاظ درگير بودن راهنمايي و رانندگي به كاهش تصادفات كمك مي‌كند.

* در حل معضل ترافيك همه مسئولان پاسخگو باشند
وي با اعلام اينكه شهرسازي در استان نياز به تغييرات دارد، افزود: بايد در قبال ترافيك همه مسئولان پاسخگو باشند در صورتي كه در مواقع ترافيك بيشترين انتقاد متوجه راهنمايي و رانندگي است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران ادامه داد: مسئولان ارشد استان بايد در قبال ترافيك شهرهاي استان پاسخگو باشند و حتي نمايندگان مجلس اين را به عنوان معظل در استان پيگير باشند.

* نداشتن پاركينگ مناسب عامل ايجاد ترافيك در مازندران
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران يكي از معضلات ترافيك در شهرهاي استان را نبود پاركينگ مناسب عنوان كرد و بيان داشت: اعضاي شواري ترافيك بايد براي حل معظل ترافيك در بيشتر شهرهاي مازندران آستين همت را بالا بزنند.
وي ميانگين تعداد ماشين‌هاي موجود در مازندران را به ازاي هر شش نفر يك ماشين عنوان كرد و افزود: اين در حالي است در كل كشور براي هر 11 نفر يك ماشين وجود دارد.

*70 هزار خودرو در سال 1389 در مازندران شماره‌گذاري شد
سوادكوهي تعداد ماشين‌هاي شماره‌گذاري شده در سال 1389 در مازندران را 70 هزار خودور عنوان كرد و افزود: 600 هزار وسيله نقليه در مازندران وجود دارد كه دو برابر ميانگين كشوري است.
وي آموزش را مهم‌ترين مبحث كاهش معضلات راهنمايي و رانندگي عنوان كرد و افزود: سالانه 10 هزار نفر در مازندران تعليم راهنمايي و رانندگي را فرا مي‌گيرند و همچنين بحث آموزش راهنمايي و رانندگي در مهد كودك‌ها مد نظر است.

* 2 هزار هميار پليس در مازندران وجود دارد
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران تعداد همياران پليس در مازندران را 2 هزار نفر عنوان كرد و از برگزاري زنگ آماده‌باش هميارن پليس در سطح مدارس مازندران خبر داد.
وي تعداد ايستگاه‌هاي ثابت راهنمايي و رانندگي مازندران را 40 ايستگاه عنوان كرد و بيان داشت: 140 گشت خوردويي در سطح استان در اين ايام به فعاليت مشغول هستند.

* 150 نقاط حادثه‌خيز در مازندران شناسايي شد
سوادكوهي تعداد نقاط حداثه‌خيز استان را 150 نقطه ذكر كرد و افزود: به نسبت سال گذشته تاكنون 40 نقطه حادثه‌خيز استان كاهش يافت.

* طرح تشويقي پليس براي كاهش حوادث رانندگي
وي به طرح تشويقي پليس راهنمايي و رانندگي مازندران براي كاهش تصادفات اشاره كرد و افزود: رانندگاني كه هفت مورد تخلف سبقت غيرمجاز، سرعت غيرمجاز، مارپيچ، عبور از چراغ قرمز، استفاده از تلفن همراه، رعايت بستن كمربند ايمني و كلاه ايمني توسط هميارن پليس به شماره 200005 اعلام شود، جايزه دريافت مي‌كنند.

* زوج و فرد كردن تردد در ساري در شواري ترافيك به تصويب نرسيد
وي به معضل ترافيكي در شهر ساري اشاره كرد و بيان داشت: زوج و فرد كردن تردد خودرودها را در شوراي ترافيك مطرح شد كه با مخالفت مواجه شد و تنها به كنترل رفت وآمد در زمان پاسخ داد.

* 150 خودرو در مازندران جريمه 2 ميليون توماني دارند
سوادكوهي در پايان از وجود 150 خودرو با جريمه بالاي 2 ميليون تومان در مازندران اشاره كرد و بيان داشت: اين خودروها در نخستين فرصت متوقف مي‌شوند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.